Waktu Sekarang


Get your own Digital Clock

Isnin, 10 Ogos 2009

PRODK SALINDAH

SET LENGKAP SALINDAH - B1 HINGGA L12

RM 370.00





KHASIAT DAN CARA PENGAMBILAN SALINDAH.



B1 - Mulai minggu ke 12 hamil
KHASIAT:
Memberi zat besi mudah hadam yang diperlukan oleh setiap ibu mengandung. Menghilangkan atau mengurangkan muntah dan loya serta alahan. Menolong timbesaran tian. Mencegah demam, batuk, selsema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain. Menghilangkan kesan jatuh atau rebah. Melancarkan aliran darah agar mencegah timbul simpul urat di kaki, dan menghilangkan letih lesu.



B2 - Mulai minggu ke 24 hamil

KHASIAT:
Membekalkan zat untuk tumbesaran tian serta menguatkan tulang dan membina otak tian. Menambah selera makan dan menambah darah. Menghilangkan sengal tulang dan kebas anggota kaki dan tangan. Mencegah serangn sejuk dan sakit gigi. Mencegah osteoporosis.



B3- Mulai minggu ke 28 hamil

KHASIAT:
Memberi zat untuk pembinaan saraf dan otak anak yang masih dalam kandungan. Menghilangkan masalah takut, cemas dan bimbang. Mencegah simpul biawak atau krem betis. Mendatangkan ketenangan bagi menghadapi hari bersalin.


B4 - Mulai 4 minggu sebelum bersalin

KHASIAT:
Remedi istimewa untuk mengawal alamat sebelum jangkaan alamat palsu, menghilangkan sakit bersalin, sakit urat dan otot, menyediakan saluran peranakan dengan mengendur dan menganjalkan otot-otot pencerut kawasan saluran peranakan. Memudahkan kelahiran bayi. Menghilangkan perasaan takut dan cemas.

Catatan:
Kalau bayi dalam kandungan songsang, bolehlah minta bidan betulkan. Tetapi kalau masih juga berpusing songsang, jangan diganggu lagi, takut nanti tali pusat berpintal pada leher dan anggota bayi. Insya Allah, bila sampai waktu bersalin, bayi akan berpusing betul, kesan daripada remedi item B6.



B5 - Mulai 2 minggu sebelum bersalin

KHASIAT:
Remedi ini melanjutkan dan menolong tindakan item B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan "labour" sewaktu bersalin.



B6 - Mulai 1 minggu sebelum bersalin

KHASIAT:
Remedi ini menguatkan teranan, menolong mengurangkan sakit sewaktu bersalin, mempercepatkan dan mempermudahkan keluarnya anak, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit lepas bersalin.

NOTA: Segera ke hospital atau dapatkan bidan apabila terasa sakit.



Remedi Tambahan


PRODUK KEGUNAAN WAKTU DIGUNAKAN
RTA Istimewa bagi kes-kes di mana bayi berkedudukan songsang (breech). Insya Allah RTA dapat membetulkan semula kedudukan bayi semasa hendak melahirkan
Sebelum bersalin ketika diketahui anak songsang
RTC Remedi ini untuk dimakan jika ibu kekurangan susu
Selepas bersalin
RTD Istimewa untuk mengubati bayi yang terkena penyakit kuning setelah dilahirkan Untuk bayi terkena penyakit kuning


L7 - Lepas bersalin

KHASIAT:
Remedi cecair bagi menyembuhkan luka atau jahitan dengan cepat. Menghilangkan sakit pada luka atau jahitan. Mencegah jangkitan kuman dan penanahan. Boleh digunakan sebagai sapuan pada pusat bayi.

PETUA untuk ibu lepas melahirkan anak: Jangan bergerak atau berubah tempat daripada baringan sekurang-kurangnya untuk tempoh 4 jam.


L8 - Mulai 5 jam selepas bersalin

KHASIAT:
Bila keluar sahaja anak, terus makan remedi ini. Remedi ini membantu menyembuhkan rasa sakit-sakit, menghentikan darah, mencegah sakit meroyan, demam dan sakit kepala.

CATATAN:
IBU: Boleh guna barut atau tungku panas jika mahu. Tetapi tidak boleh guna ubat-ubatan lain. Pantang terus kopi, cili, kari, makanan berempah, paling kurang 2 minggu selepas bersalin.
ANAK: Kalau anak yang dilahirkan kuning (berpenyakit kuning) dapatkan remedi khas untuk ini. (Rujuk remedi tambahan


L9 -Mulai hari ke 2 selepas bersalin

Khasiat :

Remedi istimewa menghilangkan sengal selepas bersalin dan bisa-bisa, sakit meroyan, menghentikan darah nifas, membetulkan urat-urat darah yang putus, menyusun semula alat peranakan dan menguatkan seluruh anggota itu.


L10 -Mulai hari ke 6 selepas bersalin

Khasiat :

Remedi ini mempercepatkan rahim dan saluran peranakan mengecut semula. Mengangkat rahim kembali ke tempat asal. Mengurangkan simpul urat biru.

L11- Mulai hari ke 7 selepas bersalin

Khasiat :

Remedi tonik ini istimewa bagi memanaskan badan, menambah selera, membaiki penghadaman dan pembuangan najis. Menenangkan tidur. Menghilangkan kebas-kebas. Menyegarkan rahim dan alat peranakan.

L12- Mulai hari ke 21 selepas bersalin hingga lepas pantang.

Khasiat :

Remedi ini menjaga kesihatan lbu selepas bersalin sentiasa agar sihat; mengembalikan kekuatan, memulihkan alat perkelaminan. Menimbulkan kesegaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Senarai Blog

cosmetichot.blogspot.com Copyright 2009 Shoppaholic Designed by Ipietoon Image by Tadpole's Notez